22 Mei 2024 — Zondagmorgen 19 Mei eerste pinksterdag stond deze wedstrijd op het programma. Om half 10 was onze (Willem, Caja, Moniek, en ondergetekende) starttijd op de D holes.  De weersomstandigheden waren optimaal, een zonnetje niet te veel wind heerlijk, heel wat anders dan de woensdag ervoor toen regende het de hele wedstrijd pijpenstelen, wat nu nog aan de baan te merken was want de ballen kregen weinig rol.

Ik wist mijn ballen aardig in het spel te houden en soms heb je van die dagen dat alles een beetje meezit, soms sloeg ik heel goede ballen en mijn slechte ballen kon ik nog wat mee.  We konden redelijk goed doorspelen de eerste 9 holes, daarna ging het wat langzamer vooral de hoge rough was daar de schuld van!  Na 18 holes stonden er 37 stableford punten op mijn kaart, ik had het gevoel dat ik wel aardig gespeeld had, maar of het genoeg was voor een prijs?

Toen de immer opgewekte Daphne de prijsuitreiking deed bleek ik eerste te zijn geworden!  Ik wil de wedstrijdleiding bedanken voor hun inzet, mijn flight genoten voor hun support, en natuurlijk Bastiaan Proost de sponsor van deze wedstrijd voor de mooie prijs.

En natuurlijk ga ik een maand lang genieten van dicht bij het clubhuis parkeren!

Constant Verpoorten

Eerste pinksterdag was de tweede wedstrijd van de Maandbeker, gesponseerd door Basalt Bouwadvies. Startend vanaf E1 in een leuke flight met Albert, Rob en Raymond en met lekker zonnig weer ging het voor mij voortvarend van start. Op alle holes wist ik aardig te scoren met als klap op de vuurpijl een birdie op E7. Gewoon je bal drie keer rechtdoor slaan is blijkbaar voldoende.

Helaas waren E9 en D1 even wat minder, dus strepen op de kaart. Maar vanaf D2 ging het weer goed. Op D3 even de neary meenemen, met natuurlijk een birdie. En daarna weer door met regelmatig goede holes. De laatste twee waren even wat minder, doordat ik begon te zien dat de score wel erg goed werd. En dat heeft toch invloed.

Terug op het terras na het invullen van mijn score begon het lange wachten. Is er misschien nog iemand die ook zo’n goede ronde heeft gelopen? Daphne begon met de neary’s. Alex bij de lage en ik bij de hoge handicappers. En daarna prijzen voor plaats 1 t/m drie. Richard op drie, Okje op twee en ik dus op 1 met 40 punten. Gaat eindelijk mijn handicap ook weer naar beneden.

Constant wist bij de lage handicappers op de eerste plaats te eindigen. Dus mogen wij de komende maand op de speciale parkeerplaatsen staan.

MAAR HELAAS, woensdag voor de zomeravondcompetitie stond naast de auto van Constant een andere auto op de speciale plek. Er is dus iemand die gebruik maakt van deze plek zonder recht. Ik was teleurgesteld en hoop dat deze persoon dit niet meer doet.

Charles Keijman