Zaterdag 1 juni was het dan eindelijk zo ver het NGF Familietoernooi op golfclub Spaarnwoude zou worden gespeeld. Om 12 uur stond ik samen met mijn zoon op de teebox van hole A1 klaar om af te slaan. We speelden in een flight met nog een vader en zoon combinatie.
In 2019 hadden we voor het laatste het ouder-kind toernooi samen gespeeld maar dat leek al weer een eeuwigheid geleden. Vooral ook omdat mijn zoon, inmiddels 18 jaar, ruim verder slaat dan ik en ik alleen maar kan dromen van zijn swing.

De spelvorm was greensome stableford, wat voor veel plezier en strategisch spel zorgde. De baan speelde door de vele regen van de afgelopen tijd moeilijk, en de rough was erg hoog, wat een extra uitdaging vormde.
Het was al weer even geleden dat we samen de A-holes hadden gespeeld maar het wende weer snel. We zaten lekker in de wedstrijd. Als ik een mindere afslag had legde hij de bal keurig in de fairway en mijn putter deed goed zijn best.

Na een uur en veertig minuten liepen we met 23 stableford punten richting de eerste hole van C.
Na de korte en bijna huiselijke holes van A was het wel even wennen aan de C-holes met meer ruimte maar ook langere slagen.
Ons spel bleef goed maar het ging minder makkelijk dan op de A-holes. Mijn spel zakte wat in maar de drives van mijn zoon waren kaarsrecht en ver en dat hield ons op de been. Met een birdie op C9 sloten we de 2e 9 holes af met 17 punten. Het totaal van 40 punten was uiteindelijk genoeg voor de 1e plaats in het netto klassement. Hopelijk genoeg om in oktober aan de finale dag op de Utrechtse Golfclub de Pan mee te mogen doen.

Dank voor de uitstekende organisatie, het was een gezellige middag golf.
Volgend jaar zijn we weer van de partij.

Joost Visser