23 September 2024 — Zaterdag 21 september, de herfst ging van start met een prachtige na zomerdag als cadeau en wij gingen van start voor de Torenvalk Trofee 2024. Vanaf 9:00 uur liepen de eerste fligths over de nog bedauwde fairways en greens. Het was een prachtige dag voor deze clubwedstrijd, de zon was nog goed warm en de baan droogde gaandeweg de wedstrijd weer op. Ellen, Huub, Alex en ondertekende ontmoetten elkaar rond 09:10 uur op hole D1 en wensten elkaar veel speelplezier. Als ik terugkijk hebben we vlot en prettig alle holes gespeeld, iedereen had mooie slagen en putts, ook mindere en soms was het even zoeken naar een bal. Al is vlot een natuurlijk een relatief begrip.. na afloop sprak iemand van de flight achter ons z’n wens uit dat het wel wat sneller had gemogen. Ach ja, wij hebben er in elk geval groots van genoten!

Voor mij was het de eerste keer om op zaterdag te spelen voor een Trofee. Ik golf nu zo’n 3 jaar en ik herinner me nog dat ik in het begin onder de indruk was van alle plaketten in het clubhuis, van alle trofeeën en bokalen die er te winnen zijn. Vandaag was het dus mijn beurt, onverwacht maar dat vind ik ook heel leuk. Ik voelde me echt vereerd om de prijs in ontvangst te nemen. Met dank aan de dames van de wedstrijdleiding!

Er werd vandaag goed gescoord, zowel bij de lage als de hoge handicappers. Hoe kan het anders bij zulke ideale condities. Ik heb gewonnen met 45 punten en dat leverde me een exceptionele handicapverlaging op. De afgelopen weken lijkt het erop dat alle investeringen die ik het afgelopen jaar samen met mijn pro heb gedaan in mijn spel op z’n plek vallen. Daar lijk ik nu de vruchten van te plukken. Over 1,5 week start de NGF Najaarscompetitie en ik hoop dat ik ook daar een goede score kan neerzetten voor team Spaarnwoude 4!

Met een vriendelijke groet,

Henk Lodewijk