14 Mei 2024 — De voorgaande jaren was het zoeken naar spelers binnen Spaarnwoude om een 36 holes team op de been te krijgen, en elk jaar lukte dat net aan.

Vorig jaar juli kregen Daan Pas en ik de bevestiging dat Kay Bouman dit jaar zou terug keren naar Spaarnwoude samen met 2 vrienden: Davey Hoffman en Senna Koolen. Op de valreep hebben we ook Gijs Spaans nog weten te strikken om het team compleet te maken. Meteen waren de ogen gericht op de competitie met als doel promoveren naar de 1e klasse.

Samen met Bob Kraan gingen we beginnen aan de teamlessen en ook bij hem was de boodschap duidelijk: Promoveren. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat werd ook bevestigd met de poule waar we in kwamen. Weer een poule van 4, zelfde als afgelopen 2 jaar en nog maar eens een reden om zo snel mogelijk te promoveren. De Poule bestond uit Heiloo, Kagerzoom en Dirkshorn.

Eerste wedstrijd moesten we naar Kagerzoom en speelde we tegen Heiloo. Dit was een vriendschappelijke wedstrijd omdat je anders 2 keer tegen hetzelfde team speelt. Uitslag was 18-0 in ons voordeel. Leuk begin, maar hadden we nog niks aan.

Tweede wedstrijd speelde we op Dirkshorn tegen Dirkshorn. Met windkracht 5 was het een lastige dag maar dat zag je niet in de uitslag terug en wonnen wij met 16-2.

Derde wedstrijd was op Heiloo tegen Heiloo. Twee weken eerder speelde we ook tegen Heiloo en wonnen we makkelijk. Die gedachten moesten we nu niet hebben, want die jongens spelen op hun eigen baan. Gelukkig waren we allemaal scherp en wonnen we de wedstrijd met 14-4.

Laatste en beslissende wedstrijd was op onze baan tegen Kagerzoom. Kagerzoom had net als wij 2 wedstrijden gewonnen maar hadden een wedstrijdpunt voordeel, een echte kampioenswedstrijd. Dus de boodschap was duidelijk: WINNEN.

Na een niet al te makkelijke ochtend winnen we alle partijen en gaan we met een 6-0 voorsprong lunchen. Na de lunch was de opdracht duidelijk: 2 partijen winnen. Na 9 holes in de singles hoor ik van de vele toeschouwers die kwamen kijken dat we 4 keer down stonden, 1 keer up en 1 gelijk. Je gaat gelijk denken, het zal toch niet gebeuren. Eenmaal op hole 16 krijgen de achterhoedespelers het signaal dat die 2 partijen zijn gewonnen en kon het feestje bijna beginnen. De uiteindelijke uitslag was 12-6 in ons voordeel.

Eenmaal terug bij het clubhuis werd de fles champagne tevoorschijn gehaald en kon het feest beginnen. Als Captain van het kampioensteam wordt er vaak verwacht dat je de sloot in gaat. De vijver bij het restaurant is niet heel schoon dus ik had er niet heel veel zin in. Daar dachten mijn teamgenoten anders over en tilden me uit het restaurant vandaan, om me vervolgens in de vijver te duwen.

Na een goed buffet en een klein aftertje hebben wij genoten van de competitie en op naar de 1e klasse.

Wij als spelers willen wij de sponsor bedanken in de naam van: Bastiaan Proost met Basalt bouwadvies!

Spelersfoto van links naar rechts: Senna Koolen, Davey Hoffman, Sjaak Vlaspoel, trainer Bob Kraan, Kay Bouman, Gijs Spaans en Daan Pas.

Trotse captain na een duik in de vijver.

Sjaak