30 September 2024 — Vanaf 1 oktober zijn er twee tijdelijke regels en een local rule in werking. Zie hieronder en op de pagina van de baan.

TIJDELIJKE PLAATSELIJKE REGEL E2 GOLFBAAN SPAARNWOUDE, van kracht met ingang van 1 oktober 2024

BAL OPNEMEN, SCHOONMAKEN EN TERUGPLAATSEN

Als de bal in het algemene gebied ligt, mag de bal worden opgenomen, schoongemaakt en teruggeplaatst zonder straf. De speler moet de plek van de bal eerst markeren voordat hij wordt opgenomen (zie Regel 14.1) en de bal moet worden teruggeplaatst op zijn oorspronkelijke plek (zie Regel 14.2).

Straf voor het spelen van een verkeerde plaats in overtreding van deze Plaatselijke Regel: algemene straf volgens Regel 14.7a.

TIJDELIJKE REGEL DRAINAGESLEUVEN, van kracht met ingang van 1 oktober 2024

In verband met onderhoudswerkzaamheden is tijdelijk de volgende plaatselijke regel van kracht:

De met zand gevulde drainagesleuven in het algemene gebied zijn grond in bewerking en een verboden speelzone.

Als de bal in of tegen een drainagesleuf ligt moet de spelers de belemmering ontwijken volgens Regel 16-1B. De speler moet een bal droppen binnen 1 clublengte van de dichtstbijzijnde plaats waar de belemmering wordt ontweken, niet dichter bij de hole.

Als de bal tot stilstand komt in een andere drainagesleuf moet de speler deze opnieuw volgens de plaatselijke regel ontwijken.

Straf voor spelen van bal van een verkeerde plaats in overtreding van een plaatselijke regel: algemene straf volgens Regel 14.7a.”

TIJDELIJKE REGEL BELUCHTINGSGATEN

In verband met onderhoudswerkzaamheden is tijdelijk (vanaf vrijdag 27 september 2024) de volgende plaatselijke regel van kracht (zie model E4 NGF):

Als de bal van een speler in of tegen een beluchtingsgat ligt in het algemene gebied mag de speler deze belemmering ontwijken volgens Regel 16-1b (dus een bal droppen binnen één clublengte van het dichtstbijzijnde punt zonder belemmering, niet dichter bij de hole).

Als de bal tot stilstand komt in een ander beluchtingsgat, dan mag de speler deze opnieuw volgens deze plaatselijke regel ontwijken.

Echter er is geen sprake van belemmering als het beluchtingsgat alleen een belemmering vormt voor de stand van de speler of voor de speellijn van de speler.