16 Mei 2024 — Op een mooie dag druppelden de 53 van de 80 sponsorende opa’s van de stichting Old Grand-Dad, één voor één binnen en meldden zich bij de wedstrijdtafel die bemand werd door Dini Schaafsma. Met een flesje water begaven de eerste golfers zich om 11:00 uur naar de E- dan wel de D holes. Onderweg konden diverse gesponsorde flessen wijn gewonnen worden met neary’s en second best ball.

Ook tijdens de wisseling van E naar D en vice versa werden de, mede door het warme weer, al vermoeid ogende opa’s verwend, ook alweer gesponsord, met een kaasbroodje of saucijzenbroodje. Na binnenkomst van de flight kregen de opa’s nog een gesponsorde traktatie in de vorm van een portie bitterballen. Toen was het wachten, onder het genot van meerdere drankjes, op de laatste flight. En dat duurde nogal.

Een aantal opa’s had andere verplichtingen en konden helaas niet wachten op de uitslag. Toen die eenmaal binnen was, met dank aan Rob Hulsman, kon de prijsuitreiking beginnen. Er waren 3 mooie gesponsorde prijzen voor de eerste drie in de uitslag.

Winnaar is geworden Cees Kranendonk met 40 punten. Met een mooi gesponsord pakket en het zeer gewilde beeldje van de beste clubgolfer is Cees ook uitgenodigd voor de regiowedstrijd op de Westfriese op 24 juni a.s. waar hij graag aan wil deelnemen. 2e werd Han Kemperink en 3e Jacques van Egmond. Ook zij gaan naar de regiofinale. Daarnaast mogen nog 5 golfers aan deze wedstrijd deelnemen en die worden/zijn persoonlijk uitgenodigd.

De dit jaar aangemelde nieuwe donateur opa’s werden ook nog verrast met een flesje echte Old Grand-Dad whiskey. Opa’s die vorig jaar tijdens de gehouden wedstrijd niet aanwezig waren kregen alsnog ook een flesje aangeboden. Voor nieuwe donateurs zijn nog een aantal flesjes in voorraad. OP = OP.  Al met al een geslaagde dag met zeer enthousiaste opa’s

Misschien hebben heel veel opa’s leuke berichten gehoord van de golfende donateur opa’s en willen zij zich ook aanmelden bij deze mooie stichting waarvan de gulle donaties gaan naar kinderen met een beperking. Dan hoor ik dat graag en wil hen graag verwelkomen en hen uitnodigen om volgend jaar mee te doen aan de te houden wedstrijd op Spaarnwoude.

Misschien willen de opa’s eerst nog wat informatie over deze stichting en dan verwijs ik graag naar onderstaande website.

www.oldgranddad.nl

Chris Cornelissen