17 juni 2024 — Matchplay Clubkampioenschappen GC Spaarnwoude juni/juli 2024

Dit jaar vinden de Matchplay Clubkampioenschappen plaats op: 22 juni en 6 en 7 juli voor maximaal 32 deelnemers Dames en maximaal 32 deelnemers Heren.
Alle wedstrijden worden op de Golfbaan Spaarnwoude gespeeld op de 18 holes Championship course (E-D, E-C of D-C), voor de Heren vanaf de witte tees en voor de Dames vanaf de blauwe tees. Er vindt geen handicapverrekening plaats.
Zijn er meer dan 32 inschrijvingen bij Dames of Heren, dan mogen de spelers met de laagste handicap aan het matchplay clubkampioenschap meedoen. Deze handicap wordt gemeten op de sluitingsdatum van de inschrijving; dit is 18 juni 2024.

Heren Matchplay Clubkampioenschap 2024
Inschrijving voor het kampioenschap voor heren is voor iedereen mogelijk vanaf 1 juni tot en met 18 juni. Er kunnen in totaal 32 heren inschrijven.
De indeling van het matchplay schema zal gebeuren door plaatsing en is afhankelijk van het aantal inschrijvingen.
Dit gaat het als volgt:
Dit jaar worden er geen zelfstandige voorrondes gespeeld.
De eerste ronde wordt gespeeld op zaterdag 22 juni. De 32 spelers worden op basis van handicap geplaatst in het matchplay schema. De startlijst voor de eerste ronde wordt uiterlijk 20 juni gepubliceerd via E-Golf4U. Dan zal tevens de totale schema gepubliceerd worden.
De volgende rondes (achtste-, kwart-, halve finale en finale) worden vervolgens gespeeld op zaterdag 6 en zondag 7 juli.

Dames Matchplay Clubkampioenschap 2024Inschrijving voor het kampioenschap voor dames is voor iedereen mogelijk van 1 juni tot en met 18 juni. Er kunnen in totaal 32 dames inschrijven.
In het meest voorkomende geval (meer dan 16 maar minder dan 32 inschrijvingen) gaat het als volgt:
De spelers met de hoogste handicaps zullen de eerste ronde spelen op zaterdag 22 juni. Voor deze ronde zal de indeling op basis van handicap worden bepaald. De winnaars van de eerste ronde samen met de overige spelers (met een lagere handicap) zullen de achtste finale spelen op 6 juli. Deze laatste 16 deelnemers worden op handicap geplaatst in het matchplay schema. De startlijst voor de eerste ronde wordt uiterlijk 20 juni gepubliceerd via E-Golf4U. Dan zal tevens de totale schema gepubliceerd worden.

Alle data op een rijtje: HEREN en DAMES
1 juni t/m 18 juni: inschrijfperiode
20 juni of eerder: publicatie startlijst en wedstrijdschema
22 juni: eerste ronde
6 juli: achtste finale en kwartfinale
7 juli: halve finale en finale

Info & reglementen

Wedstrijdleiding Matchplay Clubkampioenschappen, juni 2024

Wedstrijdreglement Matchplay Clubkampioenschappen GC Spaarnwoude

1. Conform het besluit van de ALV van najaar 2006 is deelname alleen mogelijk voor die spelers die lid zijn van de GC Spaarnwoude en de GC Spaarnwoude ook als homecourse hebben.
  2. Er is een afzonderlijke dames- en heren kampioenschap.
  3. De wedstrijd is een algemeen kampioenschap voor alle leeftijden met actieve handicap. Er wordt niet op leeftijd geselecteerd.
  4. Bij overschrijving van het aantal deelnemers (32 per categorie) zal geselecteerd worden op handicap (hoogste handicap valt af).
  5. Deelname alleen indien men alle data kan spelen.
  6. Alle wedstrijden (voorrondes en finales) worden gespeeld vanaf de witte (heren) en blauwe (dames) tees.
  7. Alle wedstrijden worden gespeeld zonder handicapverrekening en zijn niet
  8. Bij een gelijke stand na 18 holes wordt de wedstrijd vervolgd door steeds de 18e hole opnieuw te spelen tot er een winnaar is.
  9. De uitslag van een partij is definitief als beide spelers die hebben gemeld of bevestigd aan het lid van de Commissie dat is belast met de scoreregistratie.
  10. In het finale weekend is een caddy toegestaan, in de voorrondes niet.
  11. In geen van de wedstrijden is het gebruik van een buggy of handicart toegestaan.
  12. Spelers zonder abonnement moeten zelf de greenfees betalen.
  13. In alle gevallen van twijfel beslist de wedstrijdleiding/referee.

De wedstrijdleiding Matchplay Clubkampioenschappen 2024