Op donderdag 17 augustus jl. organiseerde de DACO de inmiddels bekende “Ladies Day Open”, een gezellige golfdag voor leden en voor niet-leden, voor ervaren golfers en voor golfers die nog niet zo lang de golfsport beoefenen.
Het deelnemersaantal was geweldig, bijna 155 dames hadden zich ingeschreven en dat betekende, dat de enkele man die zich op Spaarnwoude begaf, daar soms zichtbaar van in de war raakte.

Bij binnenkomst werd gevraagd om een vrijwillige bijdrage voor een goed doel. Het goede doel, dat was gekozen, was “De Stampertjes” een kleine stichting, gehuisvest in Bloemendaal, die geestelijk en lichamelijke gehandicapte kinderen van 0 t/m 4 jaar één dagje opvangen zodat de ouders een dagje ontlast worden van hun zware taak.
De prachtige glazen pot, die daarvoor op tafel stond, werd rijkelijk bedacht en ook het pinapparaat had veel werk te verrichten.
Wanneer straks de officiële overhandiging aan het bestuur van de Stichting heeft plaats gevonden, zullen we laten weten wat het bedrag is geworden en plaatsen we zeker een foto daarvan op de website.

Alle dames werden door de commissieleden hartelijk ontvangen èn nadat was verteld wat er moest gebeuren werden de deelnemers ook nog attent gemaakt op de prijzen tafel van de loterij die werd gehouden waarvan de opbrengst uiteraard ook voor “De Stampertjes” was.

Er was een nieuw spel “Klavertje Vier”, half een team en half een individueel spel waarbij de stableford punten goed in de gaten gehouden moesten worden. Dat het spel in de smaak viel was duidelijk te merken aan de hoge scores. Met goed spel, waaraan iedereen een bijdrage had, werden keer op keer parren en birdies genoteerd.

Nadat alle scorekaarten waren ingeleverd werden de prijzen uitgereikt.
Wilt u de uitslagen weten en ook de foto’s bekijken van deze dag, klik dan op de bijlage.

Veel lees- en kijkplezier.

Tot volgend jaar.
Daco