Zaterdag speelden we de Koekoek cup. Ik dacht in een drie bal te zitten maar tot mijn grote verrassing kwamen daar twee dames aangelopen en waren wij toch een vierbal wat nu eenmaal prettiger speelt (vind ik).

Rachid, Monique en Daphne zijn mijn flightgenoten. Er is meteen vanaf hole 1 gezelligheid en concentratie op de momenten dat dit nodig is, prettig! Daphne herinnert mij nog even aan mijn hole in one een aantal maanden geleden met haar in de flight, goed voor het vertrouwen. De swing klopt vandaag aardig voel ik op de eerst paar holes en de putts rollen er allemaal mooi in, na negen holes 4 boven. Aangezien ik inmiddels 19 slagen krijg vanaf wit (de verdienste van een paar jaar niet al te best spel) besef ik mij dat dit er goed uitziet.

De tweede negen loopt het allemaal wat minder, ik ben teveel bezig met mijn score en het aantal slagen wat ik laat liggen. Chippen wilde de eerste negen nog maar de tweede negen lijkt het nergens op, ik herinner mij een opmerking van mijn (zeer ervaren) flightgenoot de week ervoor: als chippen niet wil ga je teveel moeite doen om altijd op de green te komen, en dat werkt juist tegen je. Oké vergeet het gerommel en koppie erbij, accepteren dat je af en toe een slag laat liggen, de playing hcp heb je niet voor niets. De tweede negen gaan in 46 slagen, dus een totaal van 85 oftewel 66 netto! s’ Avonds blijkt dit voldoende voor de winst!

Bedankt voor de positiviteit, gezelligheid en af en toe opbeurende woorden Rachid, Monique en Daphne! Ondanks dat we niet allemaal goed speelden bleef de sfeer super. Mette en René gefeliciteerd met jullie 2de en 3de plek, maar vooral ook Peter gefeliciteerd met de beste bruto score van 75 slagen, laten we eerlijk zijn: dat is toch waar het om gaat in strokeplay.

Wedstrijdleiding bedankt voor al het geregel!

Bastiaan Proost

25-08-2021