30 September 2024 —

Op maandag 23 september 2024 is Marijke Ruivenkamp op de leeftijd van 81 jaar overleden.

Wij hebben Marijke gekend als meer dan een trouw lid van de golfclub. Niet alleen speelde zij velen jaren mee met de dames op de donderdag, ook bij haar vaste groep op de dinsdag was ze een graag geziene medespeelster. Ze was niet de persoon die de puntjes op de ‘i’ zetten bij andere tijdens haar eigen wedstrijd, maar wel in haar hoedanigheid als Marshall heeft ze dit als een echte ambassadeur van Golfbaan Spaarnwoude ruim 22 jaar gedaan.

Marijke was een graag geziene Marshall op onze golfbaan. Niet dat andere niet goed waren, maar ze had altijd net dát ietsje meer. Haar rol als Marshall nam ze dan ook zeer serieus, op die momenten voelde ze zich een echte ambassadeur van Golfbaan Spaarnwoude.

Niet alleen op de Golfbaan Spaarnwoude maar ook bij Nationale en Internationale Golf wedstrijden werd ze veel gevraagd om als Marshall mee te werken aan een golftoernooi. Mede hierdoor heeft ze ook veel prominente figuren uit de golfwereld mogen ontmoeten, wat ze altijd heel leuk heeft gevonden.

Op donderdag kon ze de laatste periode niet meer aanwezig zijn maar op de dinsdag het golfen heel serieus genomen maar daarnaast had ze ook echt heel veel plezier. Vooral na de spontane lezen op de dinsdag werd het nog beter en maakte ze nog meer meters, Marijke had er goed profijt van.

Marijke een zorgzame, dappere, optimistische, zachtaardige, betrouwbare, enthousiaste, sociale en zeer loyale vrouw, met een ongelooflijk gevoel voor humor. Wij zijn dankbaar dat wij Marijke gekend hebben en in de commissie met haar hebben mogen samenwerken, ook vele fijne rondes met haar hebben mogen lopen, al had ze zo haar voorkeuren met wie ze dat het liefste deed.

Wij hopen dat zij nu de rust mag vinden die zij zo verdient.

Namens de donderdagdames,

Henny Terwijn