23 April 2023 — Voor onze 2e wedstrijd mochten we afreizen naar de Hilversumse. De baan, waar tot zo’n 10 jaar geleden dikwijls de KLM open werd verspeeld lag er schitterend bij, kort gemaaide fairways en snelle greens.

Tegenstander was Kromme Rijn, op papier waren wij sterker. Rob/Paul en Aad/Tobias wonnen inderdaad beiden hun greensome met 2/1. Van het laatste koppel Gerjan/Han maakte was de laatste na hole 5 van slag met 1/3 verlies als gevolg.

In de singles ging het niet meteen goed, maar liep het wel goed af. Paul en Rob eerst drie down, maar uiteindelijk 5/3 en 2/0 winst. Aad met buggy ging regelmatig naar 5/3, en ook Tobias 4/3 en Gerjan 4/2 haalden zonder problemen hun partij binnen. Han verspeelde 5 up en mocht alle 18 holes uitspelen en om zijn tegenstander Jos op hole 18 zijn bal definitief onder de kerstboom voor het clubhuis te zien slaan : 2 up. Weer alle singles gewonnen en 16-2.

Net als de Haar en Hoge Kleij hebben we nu 4 wedstrijdpunten, op doelsaldo staan we eerste.

Na afloop was het goed toeven met onze poulegenoten bij onze plezierige gastheer Hilversum.

Volgende week is de Haar onze tegenstander, op papier zijn ze iets sterker. Hoe betrekkelijk dat is bleek in hun partij tegen het nog betere Hoge Kleij dat met 14-4 opzij werd gezet. De inzet van onze partij tegen de Haar zal de eerste plaats zijn….

Han