NGFActueel

Concept Eerste wedstrijd dames senioren 1

By 19 april 2022No Comments

De competitie is begonnen en onze eerste wedstrijd zou vorige week plaatsvinden op de Haarlemmermeersche. Helaas was het die donderdag hondenweer en werd de wedstrijd afgelast. Een domper na twee jaar wachten. De baan was te nat en er stond kleurcode-achtig veel wind. Gelukkig kunnen we de wedstrijd alsnog spelen op de inhaaldag, 12 mei. Wellicht is het half mei ook wat beter weer.

Afgelopen donderdag traden we bij heel fijn weer aan tegen de Houtrak op golfbaan de Leeuwenbergh. Weer even wennen en, al dan niet steels, informatie inwinnen over de speelsterkte van de tegenstander. Wat zijn de handicaps, wat voor vlees hebben we in de kuip? Dat viel niet tegen. We blijken in een leuke poule te zitten met allemaal vergelijkbare handicaps.

Na de greensomes stond het 3-3. Een dikke winst van Corinne en Tineke, en twee spannende potjes die gezamenlijk 1 punt opleverde. Een redelijk uitgangspunt. ’s Middags behaalden we toch wel onverwacht, een klinkende zege met 4 winstpartijen voor Corinne, Willemien, Inge en Tineke. Saskia zorgde voor een punt en alleen ik moest op de laatste hole bij de laatste putt mijn meerdere erkennen in mijn tegenstander: 12-6! Een fantastisch resultaat om de competitie mee te beginnen.

Komende donderdag wachten de Leeuwenberghse dames op de Amsterdamse. Het weer belooft top te worden. We berichten zo spoedig mogelijk over onze bevindingen daar.

Caja Ausma.

19-4-2022