29 Mei 2024 — Waarschijnlijk hebben de meeste mensen die al langere tijd golf spelen er wel van gehoord: “ De NGF Voorjaars en Najaars Competitie” , die elk jaar door de NGF wordt georganiseerd en waaraan ook teams van onze club deelnemen.

Voor de mensen die zich afvragen wat het inhoudt en of ze hier ook aan zouden willen meedoen; onderstaand wat informatie over deze competities. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met iemand van de TeCo (de namen van de leden van deze commissie staan op onze website) of eventuele vragen stellen aan een lid van de club die zelf ook meedoet.

De NGF voorjaarscompetitie:

In Nederland doen elk jaar ongeveer 17.500 golfers mee aan de Voorjaarscompetitie van de NGF. Het is een matchplay competitie tussen club teams. Elk team (dames of heren) bestaat uit 6 tot 8 spelers. De team indeling gebeurt eind september, en de wedstrijden beginnen eind maart of begin april en duurt tot begin mei. Op elke speeldag komen er zes spelers in actie. Je speelt 4 keer op een andere baan en je bent 1 keer gastheer/gastvrouw op onze eigen baan, die dag speel je zelf niet. Er wordt gespeeld op de zondag of op de donderdag (Dames senioren) of de vrijdag (Heren senioren) De competitie is ingedeeld in drie categorieën; je speelt 18, 27 of 36 holes.

In de periode van ca 1 augustus tot begin september kun je je via EGolf4U opgeven voor de voorjaarscompetitie. Je geeft je op als individu, de TeCo maakt de teamindeling. Voor opgave worden er een aantal voorwaarden gesteld zoals o.a. hoogte hcp, leeftijd, beschikbaarheid, etc. Deze kunnen gevonden worden in het Reglement dat op onze website staat. NGF Competitie – Golfclub Spaarnwoude

Ook in het voorjaar van 2024 heeft onze club meegedaan aan de competitie met 11 teams. En dit jaar met bovengemiddelde resultaten: 5 teams zijn kampioen geworden in hun poule!

De NGF najaarscompetitie:

De najaarscompetitie bestaat sinds 2015 en wordt in de maanden oktober en november gespeeld. Je kan je opgeven voor de woensdag of de zondag. De competitie bestaat uit 4 competitie wedstrijden.

Op de zondag is de spelvorm 18 holes individueel stableford met handicap verrekening.

Op woensdag is de spelvorm 9 holes individueel stableford en 9 holes greensome stableford, beide met handicap verrekening. Er zitten vier spelers (man/vrouw) in een (mixed) team en in principe vier teams in een poule. Op iedere competitie dag komen er 4 spelers uit 4 teams in actie. Je speelt 3 keer op een andere baan en je bent 1 keer gastheer/gastvrouw op onze eigen baan, die dag speel je zelf ook!

In de periode van ca 1 augustus tot eind augustus kun je je via EGolf4U opgeven voor de najaarscompetitie. Je kan je opgeven als team; 4 spelers plus evt. reserves. Er worden geen bijzondere eisen/voorwaarden gesteld aan opgave behalve dat je lid moet zijn van Spaarnwoude en een max hcp van 45 hebt. Meer informatie op de website van de NGF en ; Najaarscompetitie geeft veel golfers de kans om wedstrijden te spelen • Golf.nl

Teco