10 Mei 2024 — Na de eerste drie overwinningen te hebben behaald en een dag gastvrouw te zijn geweest werd het donderdag jl. een spannende en strijdbare dag op golfclub de Houtrak. Het ging om het kampioenschap tussen Spaarnwoude en de Kennemer. Bij het gebruikelijke kopje koffie werden de plaatselijke regels doorgenomen maar oh zo belangrijk de teamspirit versterkt met de yell “wij zijn onoverwinnelijk”. Overigens best wel sterk gesteld, maar we waren vastberaden en vol goede moed.

Het onoverwinnelijke gevoel bij Caja, Margaret en Sabina was na de singels behoorlijk weggezakt en zij verloren. Bij Jacqueline, Marion en Inge was de yell wel goed blijven hangen en zij kwamen met winst bij de doorstart binnen. Tussenstand 8-6 voor de Kennemer, 2 extra matchpunten erbij voor het team met de meest gewonnen holes.

Bij de doorstart voor de greensomes ging het duo Caja en Margaret als eerste de baan in, gevolgd door Jacqueline en Sabina en als derde Marion en Inge. Nieuwe ronde en nieuwe kansen en we bleven er vertrouwen in hebben. Op verschillende plekken vanuit de bossen op het golfterrein van de Houtrak doemde zo nu en dan onze twee “mental coaches” op. Jaap en Michael hielden het spel nauwlettend in de gaten. De tussenstand van de andere duo’s werd gedeeld en dat was positief nieuws, de kans voor het kampioenschap zat er zeker nog in.

Het werden nog hele spannende laatste holes. De eerste twee duo’s kwamen met winst binnen en toen was het wachten op het laatste duo. Jaap nog steeds gesignaleerd in de bossen van de Houtrak was druk met het tellen en gaf door dat duo drie met 1 up stond met nog één hole te gaan. Het kon niet meer misgaan want gelijk spel van deze greensome zou al genoeg voor het kampioenschap zijn. Marion en Inge putten de laatste bal voor winst in de hole en wonnen deze pot. HOERA – gewonnen door het sterke samenspel van de duo’s.

Onze teamspirit werd beloond. Zo zie je maar weer, zolang je er maar in blijft geloven kan de team yell waarheid worden! We nemen afscheid van de 18 holes en volgend jaar weer terug naar de 27 holes, we hebben er nu alweer zin in. Ook dan gaan we er weer voor, want wij zijn tenslotte “ONOVERWINNELIJK” 😉

Sabina